Marinin dijetni jelovnik 1. tjedan

Marinin dijetni jelovnik 1. tjedan
stranica OD

Uz svoj novi plan prehrane, Marina bi trebala mršavjeti oko kilogram tjedno

Nutricionistice iz Vitaminoteke savjetovale su Marini da maksimalno ograniči unos jednostavnih ugljikohidrata - šećera, slatkiša i masnih pekarskih proizvoda. Umjesto toga, na njezinom jelovniku kao top namirnice sada su se našle razne cjelovite žitarice, bijelo pileće i pureće meso bez kožice te sve vrste povrća i voća

1. dan

Doručak

  • wase sa sezamom namazane tankim slojem marmelade
  • suhe smokve

Međuobrok

  • kruška
  • Coco juice

Blokegras napitak - Upotrebljava se prije obroka za kontrolu apetita, smanjuje glad i skladištenje masti u organizmu.

Ručak

  • zdjelica salate od radića, matovilca i rikule začinjena octom i žlicom ulja
  • mirisna palenta poslužena s parenom brokulom

Sastojci za palentu s brokulom: kukuruzna krupica, voda, kozji sir Capro fresh, dimljeni tofu nariban na sitno, tikvica naribana na sitno, gljiva, maslinovo ulje

Međuobrok

Večera

Večernji zalogaj: voće po želji

Tijekom dana popiti 1,5 L NovaDiet Drenadiet biljne mješavine za pročišćavanje organizma. Način primjene: otopiti prah jedne vrećice u 1,5 litri vode, dobro promiješati, pustiti 5 minuta da se slegne i ponovo dobro promiješati. Piti tijekom dana.

Svaki dan uključuje 3 kave s trajnim mlijekom 'z bregov Light bez šećera.

Energetska vrijednost: 1693,49 kcal, ugljikohidrati (% E): 53,96 %, masti (% E): 30,47 %, bjelančevine (% E): 15,58 %

2. dan

Doručak

  • svježe cijeđeni sok od naranče i grejpa
  • zobene pahuljice
  • obrano mlijeko 'z bregov Light
  • brusnice

Međuobrok

Blokegras napitak - Upotrebljava se prije obroka za kontrolu apetita, smanjuje glad i skladištenje masti u organizmu.

Ručak

Međuobrok

  • zdjelica jagoda
  • integralni krekeri

Večera

Večernji zalogaj: voće po želji

Tijekom dana popiti 1,5 L NovaDiet Drenadiet biljne mješavine za pročišćavanje organizma.

Energetska vrijednost: 1699,55 kcal, ugljikohidrati (% E): 52,53 %, masti (% E): 26,19 %, bjelančevine (% E): 21,28 %

3. dan

Doručak

  • zobene pahuljica
  • 'z bregov Light mlijeko
  • brusnice

Međuobrok

Blokegras napitak - Upotrebljava se prije obroka za kontrolu apetita, smanjuje glad i skladištenje masti u organizmu.

Ručak

  • juha od rajčice
  • šalica salate od ribane mrkve začinjene sa žličicom bućinog ulja i octom
  • kvinoja s Cekin piletinom i tikvicama
  • blokegras čokoladni bombon

Sastojci za kvinoju s piletinom: kvinoja, češnjak, maslinovo ulje, tikvica srednje veličine, Cekin pileći file, rajčica, papar, sol, bosiljak, soja sos, pileći temeljac i bijelo vino, parmezan za posipanje

Međuobrok

  • banana

Večera

  • crni kruh namazan tankim slojem biljne paštete

Večernji zalogaj: voće po želji

Tijekom dana popiti 1,5 L NovaDiet Drenadiet biljne mješavine za pročišćavanje organizma.

Energetska vrijednost: 1703,22 kcal, ugljikohidrati (% E): 52,32 %, masti (% E): 30,46 %, bjelančevine (% E): 17,16 %

4. dan

Doručak

Međuobrok

Ručak

  • zdjelica salate od kupusa začinjena octom i žlicom ulja
  • proljetni rižoto od ječma

Sastojci za rižoto: ječam skuhati, poriluk, mrkva narezana na deblje polumjesece, žličica ulja, gljive, malo vode, sitno sjeckani peršinov list

Međuobrok

  • tonic

Večera

  • jabuke punjene orasima, šljivama, medom i cimetom

Večernji zalogaj: voće po želji

Energetska vrijednost: 1706,20 kcal, ugljikohidrati (% E): 55,81 %, masti (% E): 30,07 %, bjelančevine (% E): 15,15 %

5. dan

Doručak

Međuobrok

  • Coco juice
  • čips od jabuke

Ručak

  • juha od brokule
  • vegeburgeri u integralnom pecivu s keljom

Sastojci za 12 burgera: šalica kuhane leće, sitne zobene pahuljice, češnjak, peršin, dimljeni tofu, maslinovo ulje, sol

Umak: zobeno, sojino ili obično vrhnje, senf, kurkuma

Međuobrok

  • mango

Večera

Večernji zalogaj: voće po želji

Energetska vrijednost: 1680,72 kcal, ugljikohidrati (% E): 56,37 %, masti (% E): 26,31 %, bjelančevine (% E): 17,32 %

6. dan (predviđen za subotu)

Doručak

Međuobrok

  • rižini krekeri s preljevom od jogurta i jagoda

Ručak

  • riba po želji pripremljena na žaru ili kuhan
  • krumpir s blitvom, preliveni s malo maslinovog ulja i dodati sitno nasjeckani češnjak

Međuobrok

  • zdjelica jagoda
  • integralni krekeri

Večera

  • salata od rikole i radića začinjena za octom i žličicom maslinovog ulja
  • kroketi od prosa

Sastojci za krokete: pola šalice prosa, luk, mrkva, tikvice, parmezan, jaje, limunova korica

Večernji zalogaj: voće po želji

Energetska vrijednost: 1703,90 kcal, ugljikohidrati (% E): 50,58 %, masti (% E): 29,02 %, bjelančevine (% E): 20,40 %

7. dan (predviđen za nedjelju)

Doručak

Sastojci: proso, med, naranče, banana, lješnjaci, kivi

Međuobrok

  • integralni krekeri

Ručak

  • integralna tjestenina (nekuhana) s umakom od rajčice i povrćem (tikvice, crvena paprika, mladi luk, umak od rajčice, šampinjoni)
  • kupus salata začinjena po želji

Međuobrok

  • sušene marelice

Večera

Večernji zalogaj: voće po želji

Energetska vrijednost: 1702,81 kcal, ugljikohidrati (% E): 64,09 %, masti (% E): 23,66 %, bjelančevine (% E): 12,25 %

Napomene i preporuke

  1. U slučaju napadaja gladi preporučuje se sirovo voće i povrće (osim krumpira i banana).
  2. Navečer treba jesti voće, povrće, piti prirodne voćne sokove, ako osjetiš glad. Večernji zalogaj - voće po želji – ukupno do 2 komada voća srednje veličine ili 2-3 integralna nemasna krekera ili 5-6 grisinija.
  3. Obroci iz istog dana mogu se zamijeniti.
  4. Uz svaki obrok unositi tekućinu, dnevno unijeti 2 – 2,5 litre tekućine, najbolje vode i biljnih čajeva.
  5. Koristiti ekstra djevičansko maslinovo ulje što češće.
  6. Maksimalno ograničiti unos jednostavnih ugljikohidrata (šećer, slatkiši) i masnih pekarskih proizvoda te mliječnih proizvoda sa visokim udjelom masnoća.
  7. Izbjegavati pohana, pržena jela i izrazito začinjenu hranu.
  8. Preporučuje se uključiti što više ribe u prehranu.
  9. Gram alkohola sadrži 7 kcal stoga je potrebno pripaziti na unos alkoholnih pića. Dnevno je dozvoljeno unijeti 2-3 dl crnog vina.
  10. Kao zamjenu za bijeli šećer isprobaj sladove od žitarica (ječmeni, rižin), agavin ili javorov sirup te med.

Hrana koja se preporuča:

  • Žitarice i proizvodi od žitarica : cjelovite žitarice – zob, pšenica, ječam, raž, riža; integralni kruh, dvopek, peciva, tjestenina, krekeri, grisini
  • Meso, zamjene za meso, riba: bijelo pileće i pureće meso bez kožice, krto (mršavo) meso govedine, teletine, svinjetine, meso kunića i patke, soja i proizvodi od soje, riba
  • Jaja: ograničiti unos na 4 jaja tjedno
  • Mlijeko i mliječni proizvodi: obrano mlijeko (do 1% mliječne masti), jogurt, sir sa niskim udjelom mliječne masti, svježi posni kravlji sir
  • Voće i povrće: svježe, smrznuto i konzervirano povrće bez dodanih masnoća, svježe, smrznuto, konzervirano, sušeno voće bez dodanog šećera
  • Masti i ulja: biljna ulja – maslinovo ulje, ulje repice, bućino ulje, suncokretovo ulje; preljevi za salatu pripravljeni od navedenih biljnih ulja; margarini sa uklonjenim trans masnim kiselinama; orašasti plodovi – bademi, orasi, lješnjaci
  • Juhe: Razne vrste juha sa smanjenim masnoćama i količinom soli - bistra pileća, goveđa, juha od rajčica, povrtna juha
  • Deserti, napici: smrznuti deserti – jogurt, sladoled, sorbet, voćni sladoled sa niskim udjelom masnoća i šećera; keksi, kolači, pite, pudinzi – pripremljeni samo sa bjelanjkom jajeta, obranim mlijekom, biljnim uljem i bez šećera; tamna čokolada; prirodni nezaslađeni voćni sokovi, čajevi

Hrana koju treba izbjegavati ili ograničiti unos:

  • Žitarice i proizvodi od žitarica : kruh, peciva, tjestenina od bijelog brašna i ona kojima se dodaju jaja, punomasno mlijeko, maslac; croissani, lisnata tijesta; masni krekeri, komercijalni proizvodi od bijeloga brašna
  • Meso, zamjene za meso, riba: masno goveđe, teleće, janjeće i svinjsko meso; masne i konzervirane mesne prerađevine; iznutrice (bubrezi, jetrice, mozak); piletina i puretina sa kožicom; svo prženo i pohano meso i meso pripremljeno sa mnogo masnoća; školjke, rakovi i glavonošci (škampi, lignje, kamenice, dagnje, hlap, jastog); riba pržena u dubokom ulju
  • Jaja: više od 4 jaja tjedno (uključujući ona koja se koriste kod pripreme drugih jela)
  • Mlijeko i mliječni proizvodi: punomasno mlijeko, jogurti i sirevi sa visokim postotkom mliječne masti, mliječni sladoled
  • Voće i povrće: prženo povrće i povrće pripremano sa maslacem, sirom ili umakom od vrhnja, prženo voće, voće pripremano sa maslacem i vrhnjem i uz dodatak šećera, pommes frites
  • Masti i ulja: životinjska mast, salo, slanina, tvrdi margarin, vrhnje, preljevi za salatu pripravljeni od vrhnja, jaja, sira, palmino ulje, kokos, kokosovo ulje
  • Juhe: Juhe koje sadrže punomasno mlijeko, vrhnje, mnogo masnoće životinjskog porijekla, pileću kožicu
  • Deserti, napici: komercijalno proizvedeni keksi, kolači pite sa velikim udjelom masnoća i šećera, kolači koji sadrže šećer, jaja, margarin, maslac, kokos, punomasno mlijeko, vrhnje ili sir, mliječne čokolade, mliječni sladoled, muffini, krafne, biskviti
  • Trenutno nema komentara