Može li me previše voća udebljati?

Može li me previše voća udebljati?

Hoću li se udebljati ako navečer jedem puno voća, pitala je naša čitateljica

Naša čitateljica Hana ima naviku za večeru pojesti tanjur voća, ali je brine hoće li se zbog šećera u voću udebljati i dobiti celulit. Savjet je potražila kod nutricionistice Vitaminoteke Sandre Krstev Barać koja smatra da je lagani voćni večernji obrok dobar put ka vitkoj liniji, budući da voće ima nisku energetsku vrijednost

'Moja obitelj ima običaj navečer pojesti puni tanjur različitog voća. Koliko je to dobro za nas? Pridonosi li to mršavljenju ili zbog šećera u voću samo "nabijamo" kalorije? Ima li voće puno masti koja se može taložiti u salo ili celulit, pitala je naša čitateljica Hana.

Mišljenje nutricionistice

Navika koju njeguje tvoja obitelj je zasigurno jedna od najzdravijih prehrambenih navika koju ste mogli usvojiti. Većina voća i povrća (izuzev maslina i avokada) ima nisku kalorijsku vrijednost te nizak udio masti i proteina.

Ova skupina namirnica predstavlja bogat izvor brojnih vrijednih nutrijenata, posebice ugljikohidrata, kalija, vitamina C, folne kiseline, prehrambenih vlakana, vitamina K, vitamina A te beta karotena i vitamina E. Nadalje, voće i povrće izvor su fitokemikalija, biološki aktivnih, nenutritivnih tvari kojima je novija znanost dokazala brojna blagotvorna djelovanja na očuvanje zdravlja čovjeka. Zahvaljujući impresivnom nutritivnom sastavu svakodnevna konzumacija voća pomaže u prevenciji kardiovaskularnih bolesti, karcinoma i moždanog udara.

Nadalje, ovakav lagani večernji obrok je dobar put ka vitkoj liniji, budući da voće ima nisku energetsku vrijednost. Prirodna fruktoza (voćni šećer) koji se nalazi u voću ne treba te zabrinjavati jer je riječ o malim količinama vezanim uz prehrambena vlakna koja čak potiču mršavljenje.

Konzumacija voća pomaže i protiv celulita

Konzumacija voća pomaže i u borbi protiv celulita budući da ga, osim niske energetske vrijednosti, krasi i bogatstvo vitamina C, kalija te prehrambenih vlakana koji pospješuju izlučivanje štetnih, otrovnih tvari iz organizma.

Konzumacija voća nudi uistinu brojne znanstvene prednosti zbog čega stručnjaci potiču kampanju „5+“ koja poručuje kako treba konzumirati pet i više obroka voća i povrća dnevno. Pri odabiru voća i povrća trebaš se odlučiti na raznovrsne i raznobojne plodove jer ćemo tako osigurati različite fitokemikalije koje posjeduju raznovrsna korisna djelovanja u organizmu.

O autoru

Sandra Krstev Barać, mag. nutr. Sandra Krstev Barać, mag. nutr.

Moja čarobna formula zdravlja: umjerenost u svemu

Najzdravija navika: vožnja biciklom

Životna filozofija: pozitivan stav


  • anita2102
    28. 10. 2011. u 20:06
    pa mogla bi reci da sam totalni ovisnik o vocu, svaki dan pojedem neko voce, ili neku kombinaciju. nekada stvarno nisam umjerena, i neznam pojesti 1 vocu vec se natrpam kod ne puknem...
  • nektarina
    19. 10. 2011. u 16:32
    super,ali opet treba u svemu biti umjeren!!! odoh pojest sada kilu mandarina :P
  • replay
    18. 10. 2011. u 15:59
    Super!!!! Baš dobro, znači puno voća ne šteti ničemu.......A dobro je to šta nakon obilnog obroka voća i povrća ne trebamo osjećati grižnju savjesti :). Odlično! Hvala vam na ovom članku!