Orbitrek čuva srce i troši kalorije

Orbitrek čuva srce i troši kalorije
stranica OD

Orbitrek potiče ubrzani rad srca i pluća te spada u cikličke aktivnosti

Vježbanjem na orbitreku razvija se kapacitet pluća, obnavljaju mišićne stanice i luči se hormon serotonin. Ako nisi siguran kako točno vježbati na ovoj spravi, pročitaj savjet Branimira Vajde, trenera i vlasnika fitness centra Collum, koji savjetuje da prije vježbanja napraviš inicijalno testiranje te ti donosi prijedlog vježbanja

Sve prednosti orbitreka

Orbitrek ili eliptikal, kako se zovu uređaji za profesionalnu upotrebu, spada u aktivnosti za razvoj funkcionalnih sposobnosti. Potiče ubrzani rad srca i pluća te spada u cikličke aktivnosti. Ciklička aktivnost je ona u kojoj se pokreti u nekom vremenskom periodu ponavljaju.

Razvijajući krvožilni aparat pogoduje organizmu u podizanju aerobne sposobnosti i kapacitet pluća te povećanju ukupnog volumen kisika u organizmu, obnovi mišićnih stanica, bržem radu limfe koja je zadužena za ''čišćenje'' tijela te povećava lučenje serotonina u našem tijelu.

Serotonin je ''neurotransmiterska kemikalija'' koja je zadužena za osmijeh, osjećaj zadovoljstva, djeluje antistresno, liječi depresiju i doprinosi zdravlju i smirenosti. Mišići, pak, svojim radom potiču na redukciju potkožnog masnog tkiva.

Kreni s biciklom!

Kardio sprave, kako ih najčešće zovemo, razvijaju povećano opterećivanje tetivno zglobnog aparata te se dijele na one koje izazivaju veće ili manje sile u zglobovima. Ako si početnik, kreni s biciklom jer stvara najmanje opterećenje na tetivno zglobni aparat.

Orbitrek spada u drugu skupinu aparata i neagresivan je prema tetivama i zglobovima. Radi se o skupoj igrački za kupiti, ali je napravljen po biomehanici čovjekovog pokreta brzog hodanja gdje su noge i ruke u sinergiji pokreta. Jeftiniji orbitrek ti može uzrokovati mišićnu asimetriju, a zatim i bol. Isprobaj jedan profesionalni, a zatim odi u kupnju jeftinijih naprava.

U kakvoj je stanju tvoje tijelo?

Orbitrek se, kao i svaka druga povećana tjelesna aktivnost, ne smije započeti ako tijelo nije u simetrali. Na aparatu Huber možeš napraviti dijagnostiku mišića i dobiti sliku u simetričnosti tijela. Bol u koljenu može biti i zbog asimetrije vanjskih i unutarnjih mišića natkoljenice, a vježbanjem na orbitreku možemo utjecati na simetriju i smanjiti ili ukloniti bol. Ovisi o dijagnozi  i boli redovno se koristi u kasnijoj fazi post rehabilitacije. Svakako se ne preporuča putem teksta bez uvida u stanje organizma. Imaš li bilo kakve smetnje ili nelagode u nekim pokretima, potraži rješenje za to.

Orbitrek razvija već napisane sposobnosti organizma i ne razvija mišićnu masu, već suprotno. Ako imaš noge s kojima možeš podići 150 kilograma iz čučnja, na orbitreku ti tolika mišićima masa ne treba. Ako bi takva osoba samo trenirala na orbitreku ostala bi mišićna masa koja je potrebna za dugotrajno izvođenje potisne sile koja je mnogo puta manje od čučnja. Međutim, ako se mjeriš i vidiš da ti opseg nogu raste, smanji tempo ili vrijeme treniranja te se isteži i masiraj.

Poradi na obliku i obujmu!

Želiš li raditi na obliku ili obujmu tijela, izmjeri se i kontroliraj unos hrane. Mjerenja ponavljaj svaka dva tjedna ili ako pretjeraš s unosom hrane, izmjeri se sutra i sve bilježi. Ne zabrinjavaj se ako ti kilogrami u početku ne idu drastično dolje. Koncentriraj se na riječi obujam i oblik jer su oni najvažniji u procesu redukcije lokalizirane masti ili oblikovanja tijela, a ne kilogrami.

Dobiti trenirano i zategnuto tijelo nije samo gubljenje kilograma jer ako samo gubiš kilograme, to je kao da prelaziš u dimenziju manjeg tijela od postojećeg - i dalje imaš sve one stvari koje želiš promijeniti. Na kraju, jedini brojevi koji se gledaju su centimetri, a ne kilogrami. Jedina istina je u mjernoj traci.

Napokon, želiš promijeniti konfekcijski broj, zar ne? Mjerna jedinica je centimetar, a ne kilogram pa počni na taj način komunicirati sa svojim tijelom.

Kombiniraj orbitrek s drugim vježbama

Kada osjetiš da bi ti uz orbitrek odgovarala neka vježba za pojedine dijelova tijela koje želiš naglasiti, počni s kombinacijom orbitreka i vježbi. Kombinirati možeš u raznim omjerima i kombinacijama.

Prijedlog vježbanja: napravi 16 minuta orbitreka, a nakon toga napravi tri vježbe za trbuh od 40 ponavljanja, s malim odmorom, i vrati se na orbitrek 6 minuta, ali tempom kojim ti odgovara.

Nakon toga napravi tri vježbe za noge i stražnjicu od 40 ponavljanja, bez odmora, i vrati se 6 minuta na orbitrek. Istegni se. Ovo je lagani trening u kojeg možeš ubacivati ili mijenjati vremena, broj vježbi, broj ponavljanja, periode odmora (ne smiju biti veći od 60 sekundi).

Imaj na umu kako je trening primjernog karaktera i radiš na vlastitu odgovornost.

O autoru

Branimir Vajda Branimir Vajda

Volim jesti: kuhanu hranu s malo začina i puno salate
Volim piti: vodu
Najzdravija navika: odlazak u prirodu i kiting


  • marinadbk
    20. 02. 2012. u 14:42
    Mislim da većina modela ima ekran gdje se broje kalorije, mjeri vrijeme ili kilometri koje smo "prešli". Međutim, potrošnja kalorija jako ovisi o opterećenju; stroj na kojemu vježbam troši oko 700 kcal na sat kad je na pola, a 1300 kcal na maksimumu. Naravno, to su neke brojke za orjentaciju, sigurno ne trošimo svi isto.
  • Jasminaokmazic
    18. 02. 2012. u 20:58
    Neznam, zar ti automatski ne broji kalorije?
  • autsajderica
    29. 01. 2012. u 14:35
    kako se ispravno računa potrošnja kalorija na orbitreku?