Savjet tjedna: vježbanje u teretani

Savjet tjedna: vježbanje u teretani
stranica OD

Vježbajući u teretani žene će učvrstiti tijelo i smanjiti bolove u leđima

Želiš učvrstiti tijelo, izgubiti višak kilograma i oblikovati mišiće, a nisi sigurna da li je teretana pravi izbor za tebe? Savjete i upute za žene koje žele vježbati i oblikovati svoje tijelo u teretani, donosi Tomislav Jurak, prof. i voditelj City Fitness& Spa centra

Milijuni žena diljem svijeta (pa tako i u Hrvatskoj) pokušavaju svoju figuru poboljšati dijetom i cardio treningom. I nakon što se upišu u teretanu, pohitaju na prvu traku za trčanje koju mogu pronaći te odrade trening u trajanju od cca 45 min, bilo da je riječ o hodanju ili trčanju. I iako istraživanja pokazuju da je takav plan i program dobar za gubitak masti u kratkom razdoblju (3 mjeseca), dugoročno gledano nije baš dobar.

Potrošnja kalorija na treningu

Da bi to zorno pokazali uzet ćemo jedan ekstreman primjer. Recimo da imamo ženu od 90 kg koja dnevno unese 2000 kcal i ne trenira. Ona donese novogodišnju odluku da počinje s dijetom i vježbanjem i sve u cilju da izgubi 30 kg.

Počinje unositi 1700 kcal na dan,a još 300 kcal potroši na aerobnom treningu. U prva tri mjeseca ona uspije skinuti 7 kg i sada je na 83 kg. U tom trenutku, vjerovali ili ne, ona za bazalni metabolizam troši manje energije nego kad je imala 90 kg jer veća težina znači i veću potrošnju kalorija za njezino gibanje. I dolazi do gornje granice.

Pročitaj gdje su se sakrile suvišne kalorije...

Da bi ponovo počela mršaviti ona mora ponovno smanjiti dnevni unos kalorija i povećati volumen ili intezitet cardio treninga ili promijeniti strategiju.
Ako smanji unos kalorija ispod 1500 dnevno bit će gladna, depresivna i u deprivaciji nutrijenata. Ako ostane na tom planu i nastavi smanjivati unos kalorija do željene težine još uvijek ostaje 20 kg za izgubiti. Onda povećava količinu treninga (koja je sada više od 45 minuta). Ako poveća intezitet treninga neće izdržati željenih 45 min.

I u jednom trenu ona će morati pronaći program treninga s kojim će moći postići veću energetsku potrošnju, smanjiti kilograme, a da se pri tome ne izgladnjuje i isto tako da smanji rizik od ozljeđivanja koje bi moglo biti posljedica pretreniranosti.

Strah od teretane

Zašto se žene boje teretane?

Trening snage troši više kalorija, povećava na tvojem tijelu mišićnu komponentu koja je metabolički aktivna (troši energiju) i počinješ primjećivati da tvoja figura izgleda zategnuto i oblikovano.

Žene se ne bi trebale bojati treninga snage. Mišićna masa koja se pri tome može dobiti je samo plus na tvojem tijelu. One se ne mogu nabildati kao muškaraci jer je njihovo izlučivanje testosterona minorno u odnosu na muškarce.

Rezultati treninga su čvršće tijelo, manji konfekcijski brojevi i prestanak bolova u leđima.

Ne voliš gužvu u teretani? Elastična guma predstavlja novu teretanu u malom...

O autoru

Tomislav Jurak, fitness trener Tomislav Jurak, fitness trener

Zdrave navike: treniram min 4x tjedno

Slobodno vrijeme: čitanje i sviranje gitare

Misao vodilja: ''pobjednici traže načine, gubitnici razloge''