Grejpfrut dijeta

Grejpfrut dijeta

Foto: Thinkstock


stranica OD

Osobe koje se odluče na dijetu grejpfrutom mogu uživati u prženoj i masnoj hrani

Grejpfrut dijeta ima dvije inačice. Prva i oskudnija je konzumiranje isključivo grejpa čime se postiže dramatičan gubitak kilograma u vrlo kratkom vremenu jer ne dozvoljava unošenje niti jedne druge vrste hrane osim grejpa, kojem se uz nisku energetsku vrijednost pripisuju i svojstva koja pomažu u procesu sagorijevanja masnoća

Drugi i zastupljeniji koncept provođenja grejpfrut dijete zasniva se na konzumiranju grejpa prije svakog obroka. Jede se pola grejpa, priprema se sok od svježe iscijeđenog grejpa ili se koristi kupovni sok od grejpa bez dodanog šećera kada svježeg nema.

Slatkiše prekrižite

Za vrijeme grejpfrut dijete nije dozvoljen unos šećera, tako da su svi oblici slastica i slatkiša izbačeni. Preporuke za prehranu zasnivaju se na unosu namirnica koje je osoba jela i do sada pa se može konzumirati sva omiljena hrana, koja uključuje i prženo, pohano i masno meso.

Dozvoljeno je jesti sve vrste mesa, ribe, jaja, sireva (i punomasnih), mlijeko i mliječne proizvode, žitarice u nešto manjoj mjeri (posebno se treba pripaziti na unos kruha), a povrće i voće može se konzumirati u neograničenoj količini. Postoje preporuke da se smanji unos kruha iako se naglasak prvenstveno daje na konzumiranju grejpa prije svakog obroka dok ovakva preporuka zapravo predstavlja detalj koji u grejpfrut dijeti nije jako bitan.

Jutro započinje sokom od grejpa

Načini pripreme namirnica mogu biti svi oni koji su se provodili i do sada što znači da su uključeni i kuhanje u vodi i na pari, pirjanje, pečenje i sve metode prženja, a dijeta ne zahtjeva nikakvu promjenu u navikama pripremanja i odabira hrane. Također, dijetom su propisani obroci koji svako jutro započinju sokom od grejpa na prazan želudac.

Vrijeme predviđeno za provođenje grejpfrut dijete je neograničeno, osim u slučaju provođenje dijete isključivo na grejpu, gdje se vrijeme ograničava na jedan do dva tjedna. Grejpfrut sadrži enzime za koje se smatra da potiču proces probave i proces razgradnje masnoća i u ovoj dijeti je iskorišten kao alat kojim se potiču i ubrzava proces mršavljenje.

Napomena stručnjaka

Za vrijeme grejpfrut dijete preporučuje se kontrola od strane stručnjaka i uzimanje vitamina i minerala u obliku dodataka prehrani.

Primjer jelovnika

1. inačica

Tijekom cijelog dana jede se samo grejp i pije sok od grejpa

2. inačica

Doručak: ½ grejpa, jaja pržena sa slaninom, kruh

Ručak: ½ grejpa, pečeno meso i krumpiri, salata

Večera: ½ grejpa, sendvič od šunke i sira

Nedostaci

Obje inačice grejpfrut dijete obiluju nedostacima. Ipak, dijeta u kojoj se jede samo grejp je u potpunosti neprihvatljiva sa nutricionističkog stajališta jer je poput posta, kada se organizam u potpunosti izgladnjuje i iscrpljuje, a sve u cilju gubitka nekoliko kilograma koji se na ovaj način redovito vraćaju.

Inačica grejpfrut dijete gdje se grejp konzumira prije obroka je manje štetna, ali s obzirom na loše prehrambene navike koje su osobe dovele do stanja pretilosti, a koje se uopće ne mijenjaju ovom dijetom,  još uvijek neprihvatljiva.

Prednosti

Grejpfrut dijeta laka je za provedbu jer se ništa posebno ne treba mijenjati osim redovitog uzimanja grejpa prije obroka. 

Unos grejpa u organizam je pozitivna stavka jer je grejp bogat vitaminima, i u količini u kojoj se dnevno unosi zadovoljava preporuku za unosom pet porcija voća dnevno, ali s naglaskom da se ovdje od voća unosi uglavnom grejp, a ne raznoliko voće kao što kažu smjernice.

Mišljenje nutricionista

Dijeta, posebno ako se provodi na način da se uzima isključivo grejp, je opasna za zdravlje jer se, osim ionako nedostatnog unosa vitamina topivih u vodi, unosi malo dijetalnih vlakana i jednostavnih ugljikohidrata, a ne unose se drugi nutrijenti (proteini, masti) bitni za zdravlje.

Inačica grejpfrut dijete u kojoj se prije obroka konzumira grejp, ne zagovara posebno odricanje u prehrani niti smanjenje dnevnog energetskog unosa,  ali  se u praksi često događa da dnevni unos kalorija dostigne tek 800 kcal što je ispod svih dozvoljenih granica.

Grejpfrut dijetom ne mogu se steći znanja o pravilnoj prehrani, već se zagovara način prehrane kakav je bio i do tada. Takav pristup ne mijenja prehrambene navike te je vjerojatno da će se kilogrami jednako brzo vratiti kao što su se i izgubili tijekom dijete. 

Budući da grejp zbog kiselosti može imati loš utjecaj na sluznicu želuca, ne preporuča se učestalo konzumiranje na prazan želudac i posebno se ne preporuča osobama s gastritisom ili gastroezofagealnom refluksnom bolešću.

Također, sok od grejpa ima zabilježene brojne ozbiljne interakcije s lijekovima, stoga ne  preporučuje osobama na terapiji lijekovima.