Šetnja liječi depresiju i zaboravljivost

Šetnja liječi depresiju i zaboravljivost
stranica OD

Lagana šetnja tri puta tjedno poboljšava umne sposobnosti i podiže raspoloženje

Novo istraživanje pokazalo je da šetnja triput tjedno, čak i sasvim lagana, poboljšava mentalne sposobnosti kao što su pamćenje i sposobnost planiranja, a podiže i raspoloženje. U to se uvjerila i Anđa Marić, koja kaže da su joj šetnje prirodom pomogle da prebrodi teško životno razdoblje

Nedavno obavljeno istraživanje o kojem piše neuroznanstvena revija Frontiers in Aging Neuroscience pokazalo je da šetnja od 40 minuta triput tjedno poboljšava umne funkcije. To je vrlo dobra vijest, jer za te povoljne učinke nije nužno hodati brzo, pa niti čak oznojiti se!

U istraživanju su provjereni učinci šetnje, između ostalih, i na kućnim tipovima koji se najviše vole izvaliti na kauč. Iako su oni hodali vrlo sporim tempom, i njima su tri šetnje tjedno popravile mentalne sposobnosti, što je dokazano na testiranjima. Dakako, bolje je ako hodate dovoljno brzo da se znojite, jer tada je učinak tjelesnog naprezanja još veći.

Mozak voli odlaske u šetnju

Sport i rekreacija aktiviraju fiziološke procese u cijelom organizmu pa i u mozgu tako da poboljšavaju njegovu prokrvljenost te pomažu moždanim stanicama, neuronima, da se jače međusobno povežu i tako bolje komuniciraju. Što su neuroni umreženiji, to mozak kvalitetnije radi i to ne samo intelektualno, već i emocionalno, jer su ljudi koji redovno vježbaju i bolje raspoloženi, spokojniji i otporniji na stres.

U spomenutom istraživanju na Sveučilištu u Illinoisu (SAD) sudjelovalo je 65 dobrovoljaca između 60 i 80 godina, koji su se u prethodnih šest mjeseci vrlo malo kretali. Dobrovoljci su podijeljeni u dvije skupine pa su članovi jedne hodali triput tjedno po 40 minuta, dok su ostali radili vježbe istezanja. Svi su dobrovoljci testirani 6 mjeseci i 12 mjeseci nakon početka istraživanja. Ispostavilo se da su oni koji su za to vrijeme redovno šetali postizali bolje rezultate u raznim intelektualnim testovima u usporedbi s rezultatima prije početka terapije šetnjom. Oni koji su se samo istezali ostali su na istom nivou.

Stručnjaci tvrde da ljudi koji su u dobroj formi imaju bolje pamćenje, sposobnost planiranja i snalaženja u vremenu te da su vještiji u istovremenom obavljanju više zadataka. Redovna tjelesna rekreacija pomaže u tom pogledu i mladima, no kod starijih umne sposobnosti jače opadaju pa je stoga njima još značajnije da se često kreću.

Odlazak u šetnju možeš iskoristiti za još neke zanimljive i učinkovite vježbe na otvorenom!

Anđa Marić: Šetnja me spasila

Poznatu pjevačicu Anđu Marić upitali smo koliko se često ona kreće, kojim se aktivnostima bavi te primjećuje li kako to djeluje na njezino mentalno i emotivno stanje.

"Uvijek se puno krećem jer imam puno adrenalina pa, ako sam previše pasivna, postanem nervozna. Možda su me baš šetnje prirodom spasile da ne izgubim razum u teškom periodu kroz koji sam nedavno prošla", ispričala nam je Anđa, osvrčući se na svoj nedavni razvod braka.

Kaže da se trenutno ne bavi nekom organiziranom rekreacijom, ali puno šeće, vozi bicikl i trči za svojim sinom, kojeg čak uči i igrati nogomet.

"Vježbam i dok radim kućanske poslove, na primjer dok perem prozore mislim na svoje prsne mišiće i promatram kako se oni aktiviraju", dodaje.

Kada se duže vrijeme ne kreće, jer zbog lošeg vremena mora ostati u kući, kaže da dođe na rub depresije, a čim se opet pokrene i izađe u šetnju, ponovno shvati kako je svijet lijep i kako je sve dobro.

"Ljudi su zaboravili da zdrav duh može biti samo u zdravom tijelu. Smatram da ću tek u 40-ima doživjeti podne svog života i imam još puno planova pa tijelo moram održati u dobroj formi. Brinem se za njega jer se bojim bolesti koje imaju naši roditelji i bake i djedovi, a ja želim biti vitalna starica", kaže Anđa Marić.