Što jesti nakon večernjeg treninga?

Pitanje:
Redovito vježbam, ali zbog prirode posla ne stignem početi sa treningom prije 20h. Nakon završetka treninga, oko 22-23h imam toliko neodoljivu potrebu za hranom da tim kasnim obrokom redovito poništavam pozitivne učinke treninga (pokušavam smršaviti 3 kg). Trening obično traje 1,5-2h i sastoji se od hodanja ili trčanja i vježbi sa utezima. Prije treninga redovito jedem, tako da ne osjećam glad. Kako da se riješim te emocionalne žudnje za hranom poslije treninga (ne vjerujem da je glad iz razloga što prije treninga tijekom dana unesem 1200-1500 kcal)?

Odgovor:
Prije svega želim naglasiti da se slažem sa vama da obilat obrok prije spavanja nikako nije poželjan posebno ako je bogat ugljikohidratima s obzirom da se oni tijekom noći ne troše, a mogu usporiti naš oporavak i poremetiti san.
Osim toga, s obzirom na broj informacija s kojima raspolažem pokušat cu dati što precizniji odgovor, za nešto vise od toga bio bi potreban sastanak i mnogo više informacija, međutim za prvu ruku možda i ovo bude dovoljno.

Evo nekoliko mojih zaključaka:
1. trening koji traje 1,5-2 sata navečer jako troši već prazne glikogenske rezerve koje su se tokom dana praznile i izaziva stvaran osjećaj gladi i potrebu za unosom ugljikohidrata tako da nisam baš siguran da se radi o emocionalnoj žudnji za hranom (to bi svakako valjalo provjeriti).
2. unos hrane u vrijednosti od 1500 kalorija u danu je iznimno malen i vjerujem da jedva pokriva vaš bazalni metabolizam. To bi u prijevodu značilo da na kraju dana vaše tijelo žudi za šećerom posebno nakon sportske aktivnosti.
3. hrana prije treninga neće umanjiti osjećaj gladi nakon treninga jer se ne radi o velikim količinama i vaš osjećaj gladi vjerojatno ne dolazi iz želuca vec iz potrebe odnosno nedostatka glikogena (zaliha šećera), a unesena hrana ne uspjeva nadomjestiti dnevne gubitke u tako malom vremenu.

Neki moji savjeti:

1. Ne brzajte sa donošenjem zaključka da se radi o emocionalnoj potrebi, to je svakako moguće ali nije tako jednostavno za zaključiti. uvjerenje da se radi o emocionalnoj potrebi s vremenom može prerasti u stvarnost, s obzirom da su naša uvjerenja iznimno moćna.
2. Jedite više obroka dnevno koji sadrže hranu niskog glikemijskog indeksa ali ipak sadrže dovoljno ugljikohidrata da ne budete potpuno istrošeni navečer
3. Smanjite unos ugljikohidrata navečer a povećajte ujutro i tokom dana. Vas večernji obrok trebao bi se bazirati na proteinima.
4. Ukoliko ništa od navedenog ne pomogne ili i dalje sumnjate da se radi o emocionalnoj potrebi, javite se!
Takoder savjet nutricionista bi vam mogao pomoći.

Puno pozdrava!