trener i voditelj Fitness kuće Collum

Koje kardio vježbe su najbolje?

Pitanje:
Poštovani, molila bih da mi odgovorite što je najbolje (u teretani) raditi kao kardio vježbu?
Ja sam do sad trčala cca 15-20 min, ali vidim da većina osoba brzo hoda i podigne traku na najviše (uzbrdica). Na taj način pokaže se veća potrošnja kalorija.
Pa što je po vašem mišljenju najbolje? Napominjem da mi je cilj smršaviti i kasnije ojačati tijelo.

Odgovor:
Poštovana, najbolje je koristiti kardio sprave koji imaju mogućnost programiranja konstantnog otkucaja srca (CPR-constant puls rate). Ovisno o fizičkom i psihičkom stanju trenirati ćeš u zoni koju želiš. Ne znam koliko imaš godina i koji ti je stupanj treniranosti, pa ne mogu ni odrediti tvoj idealan puls za treniranje. Preporučam da napraviš testove (ako postoje na kardio spravama koje koristiš) i koristiš se tim parametrima za dobivanje intenziteta treninga. Vrijeme od 20 min je premalo da bi postigla potrošnju masnih stanica. Neke srednje vrijednosti kažu da rekreativna populacija ljudi tek nakon 24 min smanji koncentraciju kisika, šećera i ostalog i tek tada dolazi do sagorijevanja masnih stanica u energiju, potrebnih za mišićni rad.