• Nenad Bratković, dipl.ing., mag. nutr., univ.mag.pharm.

    Nenad Bratković, dipl.ing., mag. nutr., univ.mag.pharm.

    Magistar nutricionizma, sveučilišni magistar fitofarmacije i dijetoterapije (nutricionist@live.com). Direktor NutriConsult d.o.o. - tvrtke za konzalting u nutricionizmu i voditelj istoimenog nutricionističkog savjetovališta

Kako mršaviti uz male novčane uvjete?

Pitanje:
Trebam vašu pomoć! Htjela bih smršaviti, ali nemam novčanih uvjeta za to. Također sam asmatičar pa se ne smijem fizički previše umarati. Imate kakav savjet za mene?

Odgovor:
Za pravilno mršavljenje morate biti svjesni da nužno ne morate imate visokih novčanih uvjeta, već se valja potpuno posvetiti tom cilju, biti visokomotiviran, ustrajan i dosljedan do kraja.
Konkretno, odredite da imate 3 glavna obroka, te 2 međuobroka, svaki koji sadrži umjerene količine hrane. Dakle, smisao je postići količinske manje obroka, s 2-3 satnim razmakom između svakog od njih.
Bez fizičke aktivnost, nažalost, nema ni mršavljenja. Dakle, ni uz pomoć dodataka prehrani, niti lijekova za debljinu, rezultat neće biti povoljan ako nema energetske potrošnje. Matematika, tj, termodinamika je sasvim egzaktna: više potrošiti, a manje unijeti.
Kvalitetni izvori hranjivih tvari, a koji nisu skupi mogu biti mahunarke i integralne žitarice (grah, mahune, slanutak, leća, soja) (zob, ječam, heljda) koje možete kombinirati redovito za ručak; financijski su povoljni, a vrlo hranjivi. Koristite zeleni-bijeli-žuti čaj u količini od barem 2 šalice kroz dan (ne navečer).
Od povoljnog voća kojeg konzumirajte u sklopu doručka i međuobroka jedite neoguljene jabuke, šljive, mandarine... Krumpir, tjesteninu reducirajte ako je jedete pretežito, a bijelu rižu zamijenite smeđom, bogata je vlaknima, zasitna, pomaže u regulaciji glukoze u krvi, povoljno djeluje na vitaminski status vitamina B-kompleksa.
Bijeli kruh i peciva potpuno izostavite iz prehrane. Koristite povremeno po 1 rebre crne čokolade (s min.70% kakaovca), ona je izraziti antioksidans, Doručak kao ključan dio dana možete sami pripremiti korištenjem integralnih žitarica, zobene kaše, u koje možete uključiti nasjeckano svježeili sušeno voće, te nekoliko orašastih nezaslađenih i neprženih plodova (badem, lješnjak).