trener i voditelj Fitness kuće Collum

Vježbam, ali ne mršavim! Zašto?

Pitanje:
Kada želim smršaviti, najradije biram trčanje, i do nedavno sam 3 mjeseca trčala, 4-5 puta tjedno, kroz jutro, po sat vremena bih sebi održavala trening. Moj trening se svodio na 10 minuta istezanja, zagrijavanja, pa laganim tempom trčanje i poslije trčanja opet istezanje... Uglavnom, ja u ta 3 mjeseca nikakvih rezultata nisam postigla i zbog toga sam odustala.
Inače, imam 23 godine, 172 cm, 69 kg, ne želim puno smršaviti, nekih 4-5 kg, manje više, jer sam po prirodi težih kostiju.
Što sam krivo radila? Što bih trebala promijeniti?

Odgovor:
Nemoj prestati trčati, već ubaci malo novosti u treninge. Ako si se predala znači da si ti to shvatila kao nešto što te uznemirava, ok. Kada nešto namećeš organizmu, on stvori stanje šoka i bržu pojavu umora. Prvo, novosti iz sportske medicine kažu da se nikad ne smije istezati mišić koji nije ugrijan jer stvoriš kontra efekt. Prvo se zagrij potom istegni. Nakon toga bi ti preporučio da promijeniš kontinuirano trčanje s intervalnim ili fartlek trčanjem. Sve se radi na vrijeme, a tvoj je zadatak da mjeriš metražu i pratiš napredak. Volio bih se javiš s pozitivnim rezultatima.

Par primjera fartlek trčanja:
• Zagrijavanje, istezanje,intervalno trčanje 5 min srednji tempo, 5 min visoki tempo. Mjerenje pulsa svakih 10 min. Ponoviti 4 puta
• Zagrijavanje, istezanje,Watson fartlek - visoki tempo 4 min s 1 min laganog trčanja. Ponoviti 8 puta
• Zagrijavanje, istezanje,Saltin fartlek - trčanje 10 min laganim tempom s progresom od 1 min nakon 5 min. Intervalni 3 min visoki tempo, 1 min oporavak u trčanju ponoviti 6 puta. Lagano trčanje 10 min
  • joakimica
    04. 03. 2011. u 11:02
    zanima me ,dali mogu uz dijetu i vježbom od 20 min na orbitreku (svaki dan)skinuti kile?
  • sfingaaa
    28. 02. 2011. u 14:26
    pa ja bih umrla kad bih toliko trčala! ja se istegnem 2-3 minute i onda trčim ko manijak...nekih 15 minuta, sva se preznojim i odem doma. To očigledno nije dobro... :(

    e da, još nešto! nakon trčanja mi laktovi, koljena i ramena gore koliko su vrela, pa me zanima jel to tako sa svima ili ja imam neki problem kojeg nisam ni svjesna? Hvala unaprijed