Pivo povoljno djeluje na zdravlje

Mnoge su studije otkrile vezu između umjerene konzumacije alkohola i dugovječnosti, a neke od njih su zabilježile kako vino ostvaruje povoljnije djelovanje na zdravlje od drugih vrsta alkoholnih pića.

Analiza objavljena u siječanjskom izdanju časopisa The Journal of Studies on Alcohol and Drugs pokazala je kako i pivo može jednako učinkovito djelovati u službi zdravlja kao i vino.

U studiji je sudjelovalo više od 800 ispitanika dobi između 55 i 65 godina. Ispitanici su prema njihovim navikama podijeljeni u tri skupine. Prva je skupina obuhvatila osobe koje piju malo vina odnosno manje od 1/3 od ukupnog unosa svih vrsta alkohola. U drugu skupinu su svrstani ispitanici koji najviše vole vino, a u treću skupinu potpuni apstinenti. Ispitanici su konzumirali najviše jednu do dvije jedinice serviranja alkohola dnevno, a studija je trajala čak 20 godina.

Uzevši u obzir sve čimbenike, pokazalo se kako ispitanici iz druge skupine odnosno oni koji najviše piju vino od svih alkoholnih pića, žive jednako dugo kao i osobe iz prve skupine koje piju malo vina.

Autori studije zaključili su kako umjeren unos svih vrsta alkohola povoljno djeluje na zdravlje, no naglasak je na umjerenosti.

Izvor: British Medical Journal

Ostale zdrave vijesti