Soja smanjuje bore oko očiju

Pilot studija objavljena u časopisu Menopause otkrila je kako uzimanje sojinih izoflavona u obliku dodatka prehrani može smanjiti bore u kutevima očiju. Istraživanje u kojem su sudjelovale Japanke u postmenopauzi ukazuje kako sojini izoflavoni imaju sposobnost usporiti starenje kože.  No pitanje je može li unos soje jednako pomladiti kožu primjerice Europljanki.

Naime, sposobnost uklanjanja bora pripisuje se kemijskom spoju izoflavandiolu koji nastaje pretvorbom daidzeina, izoflavona iz cijelog zrna soje, u probavnom sustavu uz pomoć određenih bakterija.

S obzirom da Azijatkinje konzumiraju soju u puno većim količinama od Europljanki, zbog prilagodbe probavnog sustava, moguće je kako Europljanke nemaju sposobnost proizvodnje izoflavandiola u tolikoj mjeri koja bi utjecala na sprječavanje starenja kože i razvoja bora.

Ostale zdrave vijesti