Kako smršaviti nakon poroda?

Kako smršaviti nakon poroda?
stranica OD

Naša čitateljica Ines je pitala kako izgubiti višak kilograma nakon trudnoće

Naša čitateljica i mlada mama Ines, požalila se kako i nakon godinu i pol dana od poroda ne može izgubiti višak kilograma nakupljenih u trudnoći. Promjene u prehrani nisu bile dovoljne da smršavi i riješi se viška na trbuhu, pa je savjet potražila kod našeg stručnog suradnika, nutricionista Nenada Bratkovića

Ines ima tek 21 godinu, kaže da je probala sve, ali kilogrami i suvišna koža na trbuhu ostaju. Izbacila je masnu hranu, kruh jede samo za doručak, a prehrana joj se uglavnom sastoji od svježeg voća i povrća, bijelog mesa, te ponekad ribe. Ines je probala čak i s dodacima prehrani za mršavljenje.

Sat vremena dnevno za vožnju biciklom, brzo hodanje ili fitness

Pravi rezultati doći će tek kada postigneš redovitu adekvatnu fizičku aktivnost na svakodnevnoj bazi, a ne samo koncentracijom isključivo na prehranu.

Ako ne voliš sportove i nisi ljubitelj šetnji, sportskih aktivnosti, rekreacije, niti fitnessa, plesa, bicikla, tada ćeš objektivno teško izgubiti suvišne kilograme. Drugim riječima, trebaš naći po sat vremena svaki dan za vožnju bicikla, brzo hodanje na svježem zraku ili vježbanje u fitness grupi majki (vježbe prilagođene sagorijevanju masnoća). Štoviše, ukoliko odabereš ciljano vježbanje u grupi, tada će biti dovoljno i da pohađaš takve treninge 2-3 puta tjedno.

Trbuh, tj. masno tkivo će nestajati malo-pomalo ako iskontroliraš kalorijski unos prehranom, uvedeš hranjivije obroke, a fizičkom aktivnošću pokreneš potrošnju masnog tkiva (i to vježbe u koje su najviše uključene noge i ruke, kao najveće mišićne skupine, koje troše najviše kalorija).

Bez obzira na nesumnjivo velike obaveze i napore koje imaš nakon rođenja djeteta, za sagorijevanje masnoća potrebne su ciljane vježbe, naročito da sagoriš masnoće u predjelu trbuha.

Definitivno ne postoji čaroban štapić, pa ni ''kojekakvi dodaci prehrani'' ne mogu biti jedino rješenje ako prehrana nije postavljena na pravi način. Pritom ne mislim samo na kalorijski unos, već i na hranjivost obroka.

Uz to, dodaci prehrani za mršavljenje trebali bi se uzimati s dozom kritičnosti i prema dogovoru sa stručnjakom. Konkretnije, a opet najjednostavnije i najdostupnije, pokušaj pola sata prije treninga popiti 1500 mg L-karnitina sa pola litre zelenog čaja (iz rinfuze ili standardizirani ekstrakt zelenog čaja ili guarane).

''Opasna'' hrana

Od prehrane, sumnjivo mi djeluje tvrdnja ''izbacila sam masnu hranu'', a tu tvrdnju ponavljaju obično osobe koje se hrane većinom ugljikohidratima, istovremeno reduciravši samo masnu hranu.

Kod promjene prehrane često se krije dosta pogrešaka. Primjerice, tvoja prehrana je možda ipak prebogata ugljikohidratima, naročito ako si prestala s dojenjem djeteta kada tvom organizmu više ne treba toliko ugljikohidrata. Dakle, oprez s krumpirom, rižom, kruhom, pecivom i tjesteninom, u kojem možda prečesto ili preobilno uživaš.

Jabuka - zlatna namirnica za mršavljenje

Od voća ne pretjeruj s grožđem i bananama, a uživaj obilato u jabukama koje su zlatna namirnica za mršavljenje (naravno, neoguljena). Jedi i mandarine, naranče, povremeno i grejpfrut (ne prečesto, jer može izazvati interakcije s lijekovima), a konzumiraj i antioksidansima i vlaknima bogato bobičasto voće kao što su maline, ribizl i borovnice. Pripremaj s njima voćne shakeove kao međuobroke i za doručak.

Uz glavne obroke serviraj pirjano ili na pari kuhano povrće poput graha, boba, leće, zajedno s komoračem, mrkvom, a za salate uz maslinovo i bučino ulje konzumiraj redovito zelenasto povrće bogato vlaknima i antioksidansima (prokulica, zelje, brokula, kelj). Za smanjenje celulita preporučam više serviranja gorkog povrća (kelj, radič, šparoge, zelena salata).

Ako i nisi ljubitelj ribe, nauči je pripremati na zanimljiv i ukusan način te je pripremaj barem 2-3 puta na tjedan, a kada je pripremaš, nemoj je panirati, pržiti u ulju, nego koristi pečenje u teflonskoj tavi ili ''na gradele''. Koristi mediteranske marinade od maslinovog ulja, ružmarina i češnjaka.

Hrkave pahuljice skrivaju šećer

Pripazi i na adekvatan unos tekućine (vode i zelenog-žutog čaja), generalna preporuka barem 1,5 litra postupno kroz dan. Potpuno zamijeni bijeli kruh i tjesteninu s integralnim raženim kruhom, za doručak neka odabir kada god bude bude moguće budu integralne zobene, ražene žitarice koje izuzetno zasićuju, potiču probavu, a i imunitet (beta-glukan). Ne poseži za hrskavim pahuljicama, kao ni za pretjeranom količinom cornflakesa, u hrskavim pahuljicama često se skrivaju dodatne kalorije i šećeri.

Ako se i zdravije hraniš, možda preskačeš obroke, jedeš doručak samo povremeno, ili imaš samo ručak, a od večere do doručka sljedeći dan protekne i po 15 sati, što ne valja. Organizam treba naviknuti na manje, a opet česte obroke, to je definitivno jedan od puteva ka uspjehu.

Ako piješ više od jedne kave dnevno sa šećerom i mlijekom, razmisli možeš li smanjiti te količine, jer na taj način unosiš u organizam jednu od ''praznih kalorijskih bombi''. Puno bolje rješenje je guarana ili crni, bijeli, zeleni i žuti čaj.

O autoru

Nenad Bratković, dipl.ing., mag. nutr., univ.mag.pharm. Nenad Bratković, dipl.ing., mag. nutr., univ.mag.pharm.

Magistar nutricionizma


  • Trenutno nema komentara