Petrin dijetni jelovnik 1. tjedan

Petrin dijetni jelovnik 1. tjedan
stranica OD

Uz pet obroka dnevno Petra neće biti gladna, a gubit će kilograme

Nutricionistice iz Vitaminoteke za Petru su pripremile poseban tjedni jelovnik uz koji će zdravo gubiti kilograme. Iako je ovisna o čokoladi i slatkome, Petra će morati ograničiti unos ovih namirnica i jesti više voća i povrća. Osim što su zdravi, recepti koje će slijediti su i ukusni pa ih možeš i sama probati

1. dan

Doručak

  • zobenih pahuljica
  • 'z bregov Light mlijeka 1,5 % m.m.
  • čaša svježe cijeđenog soka od naranče i grejpa

Međuobrok

  • jabuka
  • integralni krekeri

Blokegras napitak - Upotrebljava se prije obroka za kontrolu apetita, smanjuje glad i skladištenje masti u organizmu.

Ručak

Međuobrok

  • banana
  • Coco juice

Večera

Večernji zalogaj: voće po želji

Tijekom dana popiti 1,5 L Nova Diet Drenadiet biljne mješavine za pročišćavanje organizma. Način primjene: otopiti prah jedne vrećice u 1,5 litri vode, dobro promiješati, pustiti 5 minuta da se slegne i ponovo dobro promiješati. Piti tijekom dana.

Energetska vrijednost: 1813,72 kcal, ugljikohidrati (% E): 52,65 %, masti (% E): 28,84 %, bjelančevine (% E): 17,97 %

2. dan

Doručak

  • kakao
  • kruh namazan mliječnim namazom light
  • jabuka

Međuobrok

Blokegras napitak - Upotrebljava se prije obroka za kontrolu apetita, smanjuje glad i skladištenje masti u organizmu.

Ručak

  • varivo od kelja ili poriluka s krumpirom
  • pileći batak
  • svježi krastavac
  • kruh

Međuobrok

  • zdjelica jagoda zaslađena žličicom meda
  • bademi
  • kava sa 'z bregov Light mlijekom zaslađena jednom vrećicom šećera

Večera

Večernji zalogaj: voće po želji

Tijekom dana popiti 1,5 L Nova Diet Drenadiet biljne mješavine za pročišćavanje organizma.

Energetska vrijednost: 1808,35 kcal, ugljikohidrati (% E): 51,25 %, masti (% E): 30,25 %, bjelančevine (% E): 19,43 %

3. dan

Doručak

Međuobrok

  • sušene marelice
  • kruška

Blokegras napitak - Upotrebljava se prije obroka za kontrolu apetita, smanjuje glad i skladištenje masti u organizmu.

Ručak

  • integralni špageti
  • bolognese umak
  • zdjelica zelene salate začinjene octom i žličicom maslinova ulja

Međuobrok

  • Coco juice ananasom i acerolom
  • rižini krekeri

Večera

  • salata sa slanutkom: kuhani slanutak, svježi krastavci, kukuruz, mladi luk, posuti sa malo kopra i peršinovog lista, preliti sa žlicom maslinovog ulja i žlicom limunovog soka

Večernji zalogaj: voće po želji

Tijekom dana popiti 1,5 L Nova Diet Drenadiet biljne mješavine za pročišćavanje organizma.

Energetska vrijednost: 1812,67 kcal, ugljikohidrati (% E): 54,46 %, masti (% E): 27,18 %, bjelančevine (% E): 17,86 %

4. dan

Doručak

  • zobena kaša

Sastojci: zobene pahuljice, 'z bregov Light mlijeko, voda, smrznute borovnice, mljeveni ili usitnjeni bademi, agavin sirup, ječmeni slad ili med

Međuobrok

  • kruška
  • integralno pecivo

Ručak

  • kuskus s gljivama, gamberima i povrćem

Međuobrok

Večera

Večernji zalogaj: voće po želji

Tijekom dana popiti 1,5 L Nova Diet Drenadietbiljne mješavine za pročišćavanje organizma.

Energetska vrijednost: 1809,70 kcal, ugljikohidrati (% E): 54,95 %, masti (% E): 27,63 %, bjelančevine (% E): 19,11 %

5. dan

Doručak

  • kukuruzni kruh namazan tankim slojem margarina i marmelade
  • 'z bregov Light mlijeko

Međuobrok

  • integralni krekeri
  • jabuka
  • sušene marelice

Ručak

  • smrznuti bakalar odmrznuti i ispeći na tavi na malo maslinovog ulja
  • blitva na lešo

Međuobrok

  • Coco juice s bananom
  • rižini krekeri
  • kruška

Večera

  • Bruschette s maslinama

Sastojci: ploške kruha, maslinovo ulje, svježa rajčica ili patlidžan ili tikvica, svježi bosiljak, crne masline, papar

Večernji zalogaj: voće po želji

Tijekom dana popiti 1,5 L Nova Diet Drenadiet biljne mješavine za pročišćavanje organizma.

Energetska vrijednost: 1806,24 kcal, ugljikohidrati (% E): 56,15 %, masti (% E): 27,76 %, bjelančevine (% E): 16,09 %

6. dan (predviđeno za subotu)

Doručak

Sastojci: proso, med, naranče, banana, lješnjaci, kivi

Međuobrok

  • zeleni čaj zaslađen medom

Ručak

  • bistra juha s rezancima
  • kuhana junetina s umakom od mrkve, sa šalicom kuhanog povrća i integralnom rižom
  • 250 g ananasa

Sastojci za umak od mrkve: mrkva, krumpir, maslinovo ulje, limunov sok, voda, vrhnje za kuhanje, nasjeckani peršin

Večera

  • rižini krekeri

Večernji zalogaj: voće po želji

Tijekom dana popiti 1,5 L Nova Diet Drenadiet biljne mješavine za pročišćavanje organizma.

Energetska vrijednost: 1797,63 kcal, ugljikohidrati (% E): 57,60 %, masti (% E): 27,90 %, bjelančevine (% E): 14,54 %

7. dan (predviđeno za nedjelju)

Doručak

Međuobrok

  • rižini krekeri
  • kava sa 'z bregov Light mlijekom zaslađena jednom vrećicom šećera

Ručak

  • špinat na mlijeku
  • pire krumpir
  • jaje na oko
  • kruh

Međuobrok

  • bućine sjemenke
  • sirova mrkva
  • Coco juice s bananom

Večera

  • voćna salata (jagode, dinja, kivi, ananas, kruška) zaslađena žličicom meda

Tijekom dana popiti 1,5 L Nova Diet Drenadiet biljne mješavine za pročišćavanje organizma.

Energetska vrijednost: 1797,95 kcal, ugljikohidrati (% E): 55,09 %, masti (% E): 30,4 %, bjelančevine (% E): 17,26 %

Napomene i preporuke

  1. U slučaju napadaja gladi preporučuje se sirovo voće i povrće (osim krumpira i banana)

  2. Navečer treba jesti voće, povrće, piti prirodne voćne sokove, ako osjetiš glad. Večernji zalogaj - voće po želji – ukupno do 2 komada voća srednje veličine ili 2-3 integralna nemasna krekera ili 5-6 grisinija

  3. Obroci iz istog dana mogu se zamijeniti.

  4. Uz svaki obrok unositi tekućinu, dnevno unijeti 2 – 2,5 L tekućine, najbolje vode i biljnih čajeva.

  5. Koristiti ekstra djevičansko maslinovo ulje što češće.

  6. Maksimalno ograničiti unos jednostavnih ugljikohidrata (šećer, slatkiši) i masnih pekarskih proizvoda te mliječnih proizvoda sa visokim udjelom masnoća.

  7. Izbjegavati pohana, pržena jela i izrazito začinjenu hranu.

  8. Preporučuje se uključiti što više ribe u prehranu.

  9. Gram alkohola sadrži 7 kcal stoga je potrebno pripaziti na unos alkoholnih pića. Dnevno je dozvoljeno unijeti 2-3 dl crnog vina.

  10. Kao zamjenu za bijeli šećer isprobaj sladove od žitarica (ječmeni, rižin), agavin ili javorov sirup te med.

Hrana koja se preporuča:

  • Žitarice i proizvodi od žitarica : cjelovite žitarice – zob, pšenica, ječam, raž, riža; integralni kruh, dvopek, peciva, tjestenina, krekeri, grisini

  • Meso, zamjene za meso, riba: bijelo pileće i pureće meso bez kožice, krto (mršavo) meso govedine, teletine, svinjetine, meso kunića i patke, soja i proizvodi od soje, riba

  • Jaja: ograničiti unos na 4 jaja tjedno

  • Mlijeko i mliječni proizvodi: obrano mlijeko (do 1% mliječne masti), jogurt, sir sa niskim udjelom mliječne masti, svježi posni kravlji sir

  • Voće i povrće: svježe, smrznuto i konzervirano povrće bez dodanih masnoća, svježe, smrznuto, konzervirano, sušeno voće bez dodanog šećera

  • Masti i ulja: biljna ulja – maslinovo ulje, ulje repice, bućino ulje, suncokretovo ulje; preljevi za salatu pripravljeni od navedenih biljnih ulja; margarini sa uklonjenim trans masnim kiselinama; orašasti plodovi – bademi, orasi, lješnjaci

  • Juhe: Razne vrste juha sa smanjenim masnoćama i količinom soli - bistra pileća, goveđa, juha od rajčica, povrtna juha

  • Deserti, napici: smrznuti deserti – jogurt, sladoled, sorbet, voćni sladoled sa niskim udjelom masnoća i šećera; keksi, kolači, pite, pudinzi – pripremljeni samo sa bjelanjkom jajeta, obranim mlijekom, biljnim uljem i bez šećera; tamna čokolada; prirodni nezaslađeni voćni sokovi, čajevi

Hrana koju treba izbjegavati ili ograničiti unos:

  • Žitarice i proizvodi od žitarica : kruh, peciva, tjestenina od bijelog brašna i ona kojima se dodaju jaja, punomasno mlijeko, maslac; croissani, lisnata tijesta; masni krekeri, komercijalni proizvodi od bijeloga brašna

  • Meso, zamjene za meso, riba: masno goveđe, teleće, janjeće i svinjsko meso; masne i konzervirane mesne prerađevine; iznutrice (bubrezi, jetrice, mozak); piletina i puretina sa kožicom; svo prženo i pohano meso i meso pripremljeno sa mnogo masnoća; školjke, rakovi i glavonošci (škampi, lignje, kamenice, dagnje, hlap, jastog); riba pržena u dubokom ulju

  • Jaja: više od 4 jaja tjedno (uključujući ona koja se koriste kod pripreme drugih jela)

  • Mlijeko i mliječni proizvodi: punomasno mlijeko, jogurti i sirevi sa visokim postotkom mliječne masti, mliječni sladoled

  • Voće i povrće: prženo povrće i povrće pripremano sa maslacem, sirom ili umakom od vrhnja, prženo voće, voće pripremano sa maslacem i vrhnjem i uz dodatak šećera, pommes frites

  • Masti i ulja: životinjska mast, salo, slanina, tvrdi margarin, vrhnje, preljevi za salatu pripravljeni od vrhnja, jaja, sira, palmino ulje, kokos, kokosovo ulje

  • Juhe: Juhe koje sadrže punomasno mlijeko, vrhnje, mnogo masnoće životinjskog porijekla, pileću kožicu

  • Deserti, napici: komercijalno proizvedeni keksi, kolači pite sa velikim udjelom masnoća i šećera, kolači koji sadrže šećer, jaja, margarin, maslac, kokos, punomasno mlijeko, vrhnje ili sir, mliječne čokolade, mliječni sladoled, muffini, krafne, biskviti

  • Anita321
    12. 08. 2011. u 15:14
    Petra puno sreće ....... nadam se da češ uspjeti skinuti kilee....:))
  • supermakaron
    31. 07. 2011. u 15:17
    Trebalo je staviti i količine namirnica pa da se i ostali pridružimo dijeti!
  • autsajderica
    11. 05. 2011. u 20:56
    meni je jelovnik ok. zašto nisu navedene količine namirnica?