Dijeta sokovima

Dijeta sokovima
stranica OD

Ova dijeta zasniva se na pijenju sokova od voća i povrća

Dijeta sokovima zasniva se na pijenju sokova pripremljenih od voća i povrća. Voće i povrće preporuča se koristiti u svježem obliku, najčešće uz upotrebu sokovnika koji odvaja pulpu (meso voća i povrća) od istisnutog soka. Ipak, mogu se koristiti i svježe pripremljene kaše od voća i povrća koje uključuju cijeli samljeveni plod, stabljiku ili list.

Za razliku od soka, takva kaša će sadržavati i dijetalna vlakna, nešto proteina i ugljikohidrata koje voće i povrće sadrži, dok će se u sokovima nalaziti voda, vitamini, minerali i fitokemikalije otopljene u vodi.

Dijetu sokovima lako je provesti ako se planira unaprijed i napravi nabavka svježeg voća i povrća od kojeg se onda na dnevnoj bazi priprema sok. Sokovi se mogu pripremiti i unaprijed, ali treba znati da se odležavanjem i stajanjem na zraku dio vitamina gubi. Najbolji primjer je vitamin C koji oksidira na zraku.

Ipak sokovi se mogu pripremati i od zamrznutog voća i povrća ili se mogu kupovati gotovi sokovi bez dodanog šećera, umjetnih boja, aroma i konzervansa, iako je preporuka da se konzumira što više u svježem obliku. Također se preporučuje upotreba organski uzgojenih namirnica kako bi se za vrijeme dijete, koja je prvenstveno detoksikacijska izbjegao unos štetnih tvari u organizam.

Dijeta sokovima se provodi do dva puta godišnje

Dijeta sokovima ponekad se može i prilagoditi te se mogu uvesti i juhe od povrća koje ne sadrže dodane začine ili ulja. Takva juha može biti pasirana pa se konzumira cijela ili se može piti samo ocijeđena tekućina nakon kuhanja povrća. Juhe se posebno preporučuju za vrijeme hladnijih dana kada je tijelu potrebna toplina, dok se sokovi preporučuju za vrijeme vrućima kada ionako organizam, uz umjereni fizički rad ne zahtjeva veliku količinu energije.

Dijeta  sokovima je prvenstveno detoksikacijska i svrha joj je prije svega uklanjanje nagomilanih štetnih tvari iz organizma i nije namijenjena dugoročnom skidanju suvišnih kilograma. Može se provoditi jedanput tjedno, ili pak u kontinuitetu tjedan dana, ali ne više od dva puta godišnje. Stručnjaci upozoravaju da dugotrajno hranjenje samo sokovima može dovesti do ozbiljnih poremećaja u radu organizma.

Prednosti

Dijeta je jednostavna za izvedbu, može se pripremiti kod kuće ili kupiti već gotovi sokovi od voća i povrća. Na početku potrebna je osnovna edukacija o učincima i svrsi dijete te načinu provođenja. Dijeta je bogata antioksidansima, različitim vitaminima i mineralima i ako se kratko provodi, može osvježiti organizam, potaknuti lučenje probavnih sokova te ponovno vratiti zdrav apetit.

Nedostaci

Jedan od glavnih nedostataka dijete sokovima je vremenska ograničenost trajanja dijete. Naime, prema preporukama stručnjaka, dijete se možete pridržavati maksimalno tjedan dana. Ipak, ukoliko je cilj dijete liječenje određenih bolesti, dopuštena je i dulja prehrana po ovom sistemu no, isključivo uz liječnički savjet i nadzor. Također, dijetom sokovima ne mijenjaju se prehrambene navike osoba koje je konzumiraju, ne sadrži proteine, ugljikohidrate i masti te se ne može smatrati načinom prehrane.

Mišljenje nutricionista

Dijeta sokovima može biti korisna kada je potrebno pročistiti organizam i napraviti manju stanku u probavljanju složenih sastojaka hrane. Dijeta je bogata tekućinom pa se za vrijeme provođenja organizam hidrira, potiče se probava i apetit koji se može izgubiti tijekom kontinuiranog prejedanja. Njome se unosi velika količina vitamina i minerala te raznih antioksidativnih tvari koje pozitivno djeluju na različite sustave organizma.

Napomena stručnjaka

Nakon dijete sokovima, budući je energetski vrlo oskudna, treba postupno prelaziti na normalnu prehranu da se izbjegne nastanak jo-jo efekta zbog naglog prelaska na uobičajenu prehranu. Ako se dijeta provodila jedan dan, tada se slijedeći dan jede tek voće, povrće, žitarice i nemasne namirnice u svježem obliku ili kuhane bez mnogo začina i masnoća, a ostale namirnice također postepeno. Kod dijete sokovima koja je trajala tjedan dana, nekoliko slijedećih dana treba pripaziti na prehranu.

Primjer jelovnika

Doručak: sok od cikle, limuna i narnče

Ručak: sok od raznog povrća

Večera: sok od krastavaca