BMI

BMI (indeks tjelesne mase) koristi se kao pokazatelj stupnja uhranjenosti osobe. Predstavlja omjer tjelesne mase u kilogramima i kvadrata tjelesne visine u metrima.
Iako se učestalo koristi, ovaj parametar ima svoje manjkavosti i stoga se ne bi trebao koristiti kao jedini pokazatelj stupnja uhranjenosti. Naime, moguće je biti gojazan i imati adekvatnu tjelesnu masu i isto tako je moguće imati prekomjernu tjelesnu masu i ne biti gojazan. Od samog broja kilograma važniji je sastav tijela tj. omjer masne i nemasne tjelesne mase. Sportaši poput dizača utega imaju visok BMI što nije zabrinjavajuće jer oni imaju visok udio mišićnog tkiva koje teži više od masnog tkiva. Nadalje, vrlo neaktivne osobe čiji je BMI u poželjnom rasponu mogu imati suvišak masnog tkiva. Ipak, prekomjerna tjelesna masa i gojaznost najčešće idu jedno s drugim.

Unesi:

cm
kg
  • Tvoj BMI je

    < 18.5
    > 40
    normalan
    Ti si u trećem stupnju pretilosti, imaš izrazito visok rizik nastanka bolesti srca i krvnih žila, dijabetesa tipa II, nekih oblika karcinoma, i pada obrambene sposobnosti organizma. Potrebno je smanjiti tjelesnu masu – uravnoteženom dijetom, tjelovježbom i promjenom načina života, a s vašim liječnikom možeš raspraviti mogućnost liječenja debljine. Već i smanjenje tjelesne mase od samo 5% do 10% od početne tjelesne mase smanjuje rizik obolijevanja od niza bolesti povezanih s debljinom. Cilj stoga ne treba biti veliki gubitak tjelesne mase u kratkom razdoblju, već to valja postići postupno, tijekom duljeg vremenskog razdoblja i promjenom životnih navika.
    Ti si u drugom stupnju pretilosti, imaš vrlo visok rizik nastanka bolesti srca i krvnih žila, dijabetesa tipa II, nekih oblika karcinoma, i pada obrambene sposobnosti organizma. Potrebno je smanjiti tjelesnu masu – uravnoteženom dijetom, tjelovježbom i promjenom načina života, a s vašim liječnikom možeš raspraviti mogućnost liječenja debljine. Već i smanjenje tjelesne mase od samo 5% do 10% od početne tjelesne mase smanjuje rizik obolijevanja od niza bolesti povezanih s debljinom. Cilj stoga ne treba biti veliki gubitak tjelesne mase u kratkom razdoblju, već to valja postići postupno, tijekom duljeg vremenskog razdoblja i promjenom životnih navika.
    Ti si u prvom stupnju pretilosti i vjerojatno imaš visok rizik nastanka bolesti srca i krvnih žila, dijabetesa tipa II, nekih oblika karcinoma, i pada obrambene sposobnosti organizma. Potrebno je smanjiti tjelesnu masu – uravnoteženom dijetom, tjelovježbom i promjenom načina života, a s liječnikom možeš raspraviti mogućnost liječenja debljine. Već i smanjenje tjelesne mase od samo 5% do 10% od početne tjelesne mase smanjuje rizik obolijevanja od niza bolesti povezanih s debljinom. Cilj stoga ne treba biti veliki gubitak tjelesne mase u kratkom razdoblju, već to valja postići postupno, tijekom duljeg vremenskog razdoblja i promjenom životnih navika.
    Tvoja tjelesna masa je preniska, što vodi do iscrpljivanja organizma i pada obrambene sposobnosti, te je preporuka dobiti nekoliko kilograma.
    Imaš prekomjernu tjelesnu masu, što može predstavljati rizik za pojavu bolesti i opće stanje tvog organizma. Ako višak kilograma potječe od masnog tkiva potrebno je smanjiti tjelesnu masu – uravnoteženom dijetom, tjelovježbom i promjenom načina života. Već i smanjenje tjelesne mase od samo 5% do 10% od početne tjelesne mase smanjuje rizik obolijevanja od niza bolesti povezanih s debljinom. Cilj stoga ne treba biti veliki gubitak tjelesne mase u kratkom razdoblju, već to valja postići postupno, tijekom duljeg vremenskog razdoblja i promjenom životnih navika.
    Tvoja tjelesna masa je poželjna(optimalna), nije potrebno regulirati tjelesnu masu.

knowledge provided by Vitaminoteka